kennelhosta, sightseeing, agilitysaknad och fäfervalp

tjo vänner, allt fint?
 
nuu har jag fått tillbaka min dator så texten kan återinföras här på min blogg. 
 
Vi kan väl börja skriva  om nyår! Fick så himla fina bilder av Erica från sylvesterloppet i kalmar, Jag fick ju låna Ericas tollare Felice som jogging kamrat efterssom mina fortfarande är smittorisker. 
5 km sprang vi, och jag sprang hela rundan. Känner mig supernöjd med det! Tid 32 nånting och det är ju inte så himla dåligt för att vara jag :)!
 
 
 
 
Givetvis känner man sig lite grann som oövervinnerlig efter det och kunde med gott samvete käka fläskfile planka på steakhouse på kvällen. 
 
Hundarna lämnades hemma så de slapp höra smällandet. De är inte rädda men jag känner att det finns ingen anledning till att dom ska bli det heller. 
 
 
 
 
 
 
Kvällen spenderade vi efter det själva berra och jag, vid 12 slaget gick vi ut och tände varsitt tomtebloss sen gick vi och la oss. :) Inga gäster hemma pga kennelhostan. :)
 
Dagen efter var det dags för agility träning i ridhuset. Jag tränade självklart inte mina pga kennelhostan men jag fick låna Ullas Groenendael Kito och det gick ju bra. trotts påverkad av tiken Ulla har hemma som löper så lyckades han samla sig och var med :) 
behöver jag ens nämna vilken agilityabstinen jag har med mina egna?? Jarra har jag ju inte kunnat träna sen kennelhostan kom pga hon börjar hosta.. Sonic och lille Mint gör jag små övningar med, men jag saknar att bara springa ni vet! sammarbetet, flyttet wihoo känslan. :( menmen det är ju inte för alltid så det går ju över. 
 
en bild på syster när hon tränade igår:
 
 
Idag har berra och jag och dogsen gått 7 km runt Torsjöleden. Det var trevligt, jarra var liiiiite speedad.. Men det är inte så konstigt.. En malle som bara fått köra lite hjärngympa i en och en halv vecka.. 
 
 
 
Under kvällen åkte vi sedan och pussade lite på Martins nya fäfer valp Slipsen. 
 
 
 
Lille Mint har käkat bacon under dagen också..
och ja, det var allt för idag! i morgon ska vi på freestyle kurs , ska bli skoj ! :D 
 
Vi hörs mina vänner. Och gott nytt år!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0