Att stega i träningen..

Senaste tiden har jag kännt mig kluven.. vad vill jag göra.. vad vill jag satsa på?
 
På grund av de nya reglerna i lydnad nu inför 2017 har jag lite grann tvingats in mot lydnaden. 
 
Inte för att det känns tråkigt.. det är snarare bara det problemet att allt är så roligt.. 
 
Jag har ju lagt ner kval på Sm planerna , detta på grund av att vi ändå inte kan deltaga för Jarras kastrering är under läkning då och jag kommer således inte köra någon agility. 
 
Rallylydnad . Mja det är väl skoj, men inte det som är roligast..
 
 
Spåret har jag helt tappat gnistan för.. Mestadels egentligen för att jag inte gillar gå själv i skogen 1,3 km . 
 
Summan av kardemumman har i alla fall blivit att detta får bli jarras lydnads år. Detta innebär att jag bortprioriterar agilityn något, kommer fortfarande träna en gång i veckan och kanske tävla nära. Men jag kommer inte göra den "stora" satsningen. 
 
I helgen har vi kurs för Lotta Hagström och Åsa Lindberg . 
 
Med Jarra har jag lagt fokus på Fjärren, där jag upplever att hon flyttar sig något åt sidledes.  också vittringsappoteringen där hon nu helt plötsligt börjat bära upp en pinne när nosen är i kopplad.  Hon tar ju alltid rätt sen men nja! :) 
 
Jag har också önskemål om att trygga henne i riktnings appoteringen. (vilket vi faktiskt är på god väg med ) 
 
Lille Mint ska vi kolla på appoteringen. 
 
Tävlingsmässigt just nu har vi en bit kvar, jag har vissa delar jag inte alls prioriterar just nu. TEx hopp metallapport. detta är oftast 10 poängare för Jarra. 
 
Sitt i grupp kommer jag behöva gå tillbaka till lite tror jag. 
 
Inkallning med ställande och läggande känns som ett evighetsprojekt som hon gärna glömmer om det inte hålls igång. 
 
Rutan brukar hon ju få en 10 på, men än så länge kedjar jag inte det, väntar tills appoteringen är befäst, då tror jag att jag får rutan gratis :) 
 
 
 
Lille Mint då? 
 
Ja så länge marken är torr har han nog ett första pris... skämt o sido :P
 
Tandvisningen måste vi träna. det är äckligt och jag slänger mig hellre i närmsta persons knä hälsar han. 
Platsliggning har vi ju aldrig gjort i grupp. 
Appoteringen måste jag träna att han sitter kvar när jag tagit apporten och inte förväntar sig direkt belöning. 
 
Han vill gärna inte lägga sig ner när det är blött ute, han har ibland också svårt att sätta sig utomhus om det är blött... (ameeh vadåååraaa tuffaste o skarpasteee raseeen i väääden.. ) 
Mja oavsett. Vi måste lära oss att lite blöta spelar ingen roll om man har rumpan i för det är skoj ändå att träna lydnad:P 
 
Annars är han fantastisk och väldigt lättlärd. Lite lätt till pip så vi pausar varenda gång det kommer ett litet, 
Jag lägger honom, vankar runt, berömer att han är duktig sen tar vi nya tag:)  
Det är väldigt viktigt med lille mint att han är i rätt sinnesstämmning annars blir jag själv också stressad så pauserna  passar oss väldigt bra och blir aldrig negativa. 
 
Hur gör ni andra som har problem med pip ? 
 
 
 Nu ska jag fortsätta vila upp mig och hoppas på att jag är återställd i morgon,  
 
Citerar sambon :
Spelar väl ingen roll om du är sjuk du kommer ju träna ändå antar jag, 
 
Svar på det, Jajemen ! :P
 
 
Vi hörs mina vänner. ! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0