årets första ag tävling och alla <3 -dag

Hej vänner , allt bra?
 
Själv mår jag ok, sovit som jag ska i helgen fast vaknat lite. 
 
I fredags var vi på ridhusträningen, jag byggde en rolig (enligt mig inte de andra hehe ) bana med mkt tunnlar och grundövningar i. 
 
Jarra satte den jätte fint. Den passade henne, mkt skick och för henne tydliga linjer. 
 
Lille Mint var lite all over the place, det är helt enkelt inte det optimala för honom med 4a tunnlar på plan ,han är inte tillräkligt tränad för att lyckas samla sig i den situationen. 
 
Jag körde omvänt lockande med honom i starten, för att han skulle finna fokus, och vad duktig han blivit på detta! :) 
 
Lille bubbe var helt galen. det är hans nya grej, att va galen! hihi. 
 
 
Menmen, 
 
börjar väl med gårdagen, det var ju alla hjärtans dag. Fotade mina Godingar lite, inte det allra lättaste, stackars husse fick gå upp o hjälpa till . Men gulliga blev dom <3
 
 
 
Jarra var först ut på Lördagens tävling. det var en Kristina Bana och dom brukar ju passa oss, fartiga och lite trixiga med shyssta vägar :)
 
Jarra började iaf första banan med en tjuvstart, vilket innbär att hon typ var diskad innan jag börjat snubbla mig fram nämen :P resten kändes faktiskt fint, bra slalom, bra fart ja, det kändes som vi klickade likssom. 
Dock haltade hon lite efter så jag tog henne och lilleman på en längre promenad för att se om det var en smäll bara och ja, hältan försvann så det var skönt! :)
 
 
 
Agilityloppet var hon startklar och visade ingen hälta. 
Jag kände redan på banvandringen att denna banan har vi ingen chans att sätta snyggt, jag kommer inte hinna placera mig, och mycket riktigt, det blev lite onödiga tidspill här och var, banan var faktiskt väldigt lik förra årets där det också var långa sträckor. hinder nr 3 avr lången sen helt om in i en tunnel, jarra har tendenser att hoppa mellan stolparna vid tight sväng på långhopp, detta gjorde hon dock inte men tyvärr ett pet på sista "bommen"  så en femma.
 
Jarra själv var väldigt duktig, lyhörd och med på banan, jag körde inte på henne så särkilt mkt med tanke på tidigare hältan. 
 
Jag är jätte nöjd med hennes lopp! 
 
Och sonic ja.. JA sonic är ju bara gaaalen!!! 
 
Tjuvstart duschduschdiskt!! hihi, men va roligt vi hade på plan, ett riktigt buslopp! :) Härligt! 
 
Väl hemma höll husse och Lille Mint på med tapetseringen, det går framåt! :) 
 
 
Ska bli skönt när det blir färdigt! :)
 
Gårdagskvällen avslutades med Hockey i VictoriaHallen och sendan kladdkaka och kaffe med Martin.
 
Vi hörs mina vänner :)  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0