Jarra - Rallylydnadsmästare!! :)

Idag har vi varit och tävlat rallylydnad i alvesta. 
Båda banorna tyckte jag var svåra, men inte omöjliga. 
 
Första banan fick vi ett jätte fint flyt i , och förutom nos i honnören (hundskrälle-_-) plus något förarfel och nånting litet mer så slutade dagens första runda på 91 poäng :D Så skojsigt! 
 
Andra banan var ritad av Gunnel persson och den var väldigt knixig.  Jarras största akilleshäl var med dvs sitt, kalla in över hinder, men en gosig nalle i riktning honnörs rutan.. panikskrick "SIIIDAN" och klapp på benet tog vi oss igenom det med avdrag så klart :P Därefter blev jag väldigt stressad, ja ni vet, jarra blev ju upptriggad med så klart, så vi fick en del onödiga avdrag på grejer vi inte brukar ha problem med men det är ju det som är charmen i att tävla, eller hur! ^^
 
83 poäng slutade vi i alla fall på så det var ju jätte skoj det också. 
 
(gammal bild)
 
 
Jarra har ju sedan tidigare en runda med 91 poäng där också och kan ju därför nu titulera sig till "RLDM" 
 
Detta innebär också att vi har nått vårat slutmål och rallyn läggs nu åt sidan för Lydnaden. Jag har 2 planerade rally tävlingar som jag kommer deltaga i på skoj. 
 
Jag planerar en debut i lydnadsklass Elit till våren. om vi är mogna för det då vill säga! :) 
Jag har börjat kedja en del moment, men vi är långt från perfekt och med en 110 ig stadga. 
 
Lille Mint fick vara med och träna passivitet och lite lydnad på tävlingsplatsen. Detta skötte han galant! 
 
 
Anledningen att jag väljer att satsa på Lydnaden nu beror kort och gott på grund av de nya reglerna som kommer 2017. Inkallning under platsliggning känns för riskabelt för oss. Jag kan lita på min egna hund, men inte på andras. Lika så att domaren kommer få ta på hundarna innan plan om denne vill det är inte aktuellt för jarra. 
I utställning har jag möjlighet att lära henne att det är ett moment, därför fungerar utställning för oss.  
På apellplanen.Nej. Det räcker med att hon fått 3 tior i tandvisning och högsta pott på budföring. Min hund behöver inte utstå mer än så.  :)  (så har jag tolkat reglerna)
 
Till helgen vankas det agilitykurs här hemma, ska bli skojsigt! jag har bjudit hem Rebecka Glimholt som kommer och instruerar mig och några vänner, ska bli riktigt roligt. 
 
Mycket på gång nu! 
 
I december är vi också anmälda på tvådagars kurs för Annica Aller, vilket så klart ska bli väldigt spännande, jag har ju inte haft möjligheten att gå för henne tidigare. 
 
 
Gårdagen bestod av Kalas för lilla syster som fyllt 17 och att titta när Isabell deltog i Barmarks SM. 
 
Lite bilder på henne och hennes kompis Julia
 
 
 
Har också varit och Höstfotat mina fina lite.tyvärr lite suddiga bilder här också, men jag jobbar vidare :)
 
 
 
Vi hörs mina vänner ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0