Känslan av mättnad.

Hej mina vänner, är allt bra ? Själv är jag hemma själv, sambon är på sin mormors 80 års kalas. Jag ville inte lämna lille mint i och med att han fortfarande går på smärtstillande o så :) 

Idag tänkte jag vara lite allvarligare i mina inlägg. 

Sen helgen har min motivation bara försvunnit, inte på ett sorgset sätt utan mer än känsla av att, nä nu vill jag ta det lugnt,

I samband med bestämmandet av jarras kastrering så känns tävlan just nu ganska meningslös. Vi jagar inga sm pinnar och har. Därför egentligen inga mål. 

Visst, vi jagar samarbete på agilityplan, men den känns just nu som den består i brist på glädje över träningen, och det kan vi söka på träning :)

Därav känns det som en välbehövlig pause ganska skönt att sikta mot.  Och jag ser fram emot det ! 

Vi kommer att tävla rally och kanske ska jag satsa mot det ? Tre tävlingar i mästarklass har tagit jarra till ca plats 245 på sm kval listan, tänk hur det kunde sett ut om vi faktiskt satsat ? 
50 st kvalar in dit, 


Utöver det tränar vi mot eliten. Men jag slarvar, eller ja jag latar mig. 
Bristen på träningskompisar lyser igenom, och jag orkar inte köra en massa mil för det. :)  vi behöver störning, kommendering, tävlingsmässigt utförande ja ni vet ! Folk som lägger ut apporter och vittringspinnar med mera. Men det är som det är :) 

Idag har lille mint och jag tränat fyra pinnars slalom, idag var han duktig och stressen var minskad. Han är ju väldigt högtempad och därav är det viktigt att jag håller  honom på en "rätt" nivå. Och det är knepigt. ! 

Jarra fick också träna svåra slalom ingångar och bubbe att springa mer självständigt. 

Jarra gjorde jag övningar som tex jag står framför slalom och säger till henne att ta slalom sen springer jag så att vi möts och hon ska då fullfölja, det gjorde hon alla gånger utom en så det var ju jätte bra :) 


Nähepp
Nu måste jag fortsätta julpyntandet, vi hörs ! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0