Ibland får man ta beslut, så bara är det :)

Tjo mina vänner, är allt bra ? Själv mår jag fint, just tittat klart på mitt wintwhort maraton tittande. Det är min favorit serier och den enda jag följer. Sen hinner jag ju inte se den i veckorna så. 

Idag var lille mint på uppvisning som rally ekipage i Tingsryd. Han var duktig. Men vi har fortfarande problem med ligg.. Han har ju egentligen jätte fint läggande men just nu är vi i lite trots och då får det vara som det är, det kommer tillbaka ! :) 


Jag har också tagit beslut att skippa vårat agilitymål dvs kval och deltagande i sm. Detta pga att jarra kommer att kastreras vid den tiden. 

Jag är ju emot kastrering egentligen. Men hon mår inte bra. 
Efter två prover på anaplasma och efter att kollat sänkan med mera efter två löp nu konstaterar veterinären att hon har hormonella fel. 

Och jag vill inte att hon ska behöva känna sig kluven i skallen 4 månader om året, jarra ska ändå inte tas valpar på. 

Troligtvis kommer jag att göra det hos Satu på Öland. Om det godkänds att jag får vara där vid uppvak, 
Detta pga hennes reservation mor främlingar. 

Jag förväntar mig att hon löper runt den 7 januari och därav kommer op göras i april/maj kanske. 

Jag vet inte när jag kan sätta igång henne igen sedan. Vi får se det. En del säger två veckor andra 8 veckor. Jarra är ju väldigt explosiv i agilityn och därför tror jag det kommer ta ett tag innan vi är på banan och i form igen. 

Vad har ni för erfarenheter kring kastrering och igång sättning ? 

Nu måste jag sova mina vänner, i morgon ska vi vandra under karlskrona i evenemanget " om ryssen kommer " 

Ha det fint ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0