jaha, men Jarra då?

Jarra har så klart också tävlat i helgen, men inga roliga resultat :/
 
Fredagskvällen var det lydnadstävling. Hon hade fina poäng men det hjälper ju inte när man 0ar 2 viktiga. 
Vi nollade rutan, som var placerad på ett lurigt sätt. (11 av 12 hundar nollade) och jag fick en ny sak som jag inser att vi behöver träna på. 
Jag var lite irriterad faktisk för jag tycker inte det är rätt att lura hundarna på det sättet i just momentet rutan. 
Hundarna vet vad rutan är och om de då inte hittar den pga dumt placerad i samband med annan minnes bild så förstår de ju att de blir fel. Nu lyckades jag ju ändå göra ett lyckande genom att leka henne till den, men jag tycker ändå inte det är snällt. Lydnad för mig skall vara på så sätt att man kan träna så hundarna är förberedde på momentet. Menmen.En erfarenhet rikare och ett litet nytt grej att träna på. 
Vi nollade också metallen, jarra brukar ju ligga på en nia på den men vi har aldrig provat köra med den internationella apporten vilket för henne blev när hon grep typ "vafan e de här usch :P" 
Så jag sprang fram o triggade henne o busade med den så känslan var bra hos henne men så får man ju inte göra. MEn ännu en erfarenhet rikare. aldrig varit med om den på tävling innan.  :):)
 
Känslan var verkligen toppen på plan! Jarra hade verkligen roligt! Den känslan ska jag stanna kvar i, tråkigt bara när det inte ger utdelning poängmässigt :P 
 
 
Agilitymässigt så var känslan med jäkligt bra. Tyvärr 10fel i ag 3an då det allmänt kända problemet med belgare och uppfarter uppstod dvs missar kontaktfält på uppfart på balansen + en vägran då jag låg för mkt efter, 
 
Hoppklass 2 hade vi tyvärr den där irriterande fem felaren i en rivning, men det ska väl bara va så just nu. Annars var det ett fint lopp även om jag inte hann med ett planerat blindbyte så det blev en fulsnurr.
 
På Söndagen diskade vi oss och hade faktiskt stul med långhoppet på båda banorna.. Jag inser att jag absolut måste träna svängar med långhopp och att hon ska se det som ett helt hinder där och träna tajta svängar inom inramningarna. Detta har jag faktiskt aldrig gjort på nån av hundarna, 
Det är ju skillnad nu i trean då långhoppet innehåller 5 "bommar" istället för 4a som vi alltid kört innan, avståndet ökas också så klart, men det är bra, nu har jag en plan. 
 
Hon har varit styrbar och enkel hela helgen. 
Min lilla toppen hund <3
 
Vi hörs mina vänner! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0