Spårdag! (och en utskällning)

Tjoho alla, haft en fin solig dag?
 
Idag har det varit spårdag med grundkursen, efter körde jag jarra cirka 400m på vall, Mint 25m + 15 m näringspår och Sonic uppletande.
 
Fick mig en utskällning , strax efter kursarna åkt och issa var och la sitt spår kom en man gåendes, skällde på mig för att vi var på hans åkrar och för att vi slängde skräp och trampade sönder hans åkrar.
Allmänt kännt är väl att om någon attakerar en på det sättet så reagera man ju inte speciellt artigt. Ptja inte jag i alla fall. För fyra år sedan kanske jag varit lite mildare men nä. 
 
Nu är ju faktiskt sanningen den att det är min pappa som äger marken där , både skogen och åkrarna. Och sanningen är att jag kontaktat både han och jaktlaget innan jag tog ut kursare och mig själv där. 
Oavsett så gäller ju dessutom allemansrätten vilket han då hävdar att det inte gör när man arranderar 
 
(pappa "glömde" nämna att han arranderat ut åkrarna, för 2 år sedan :O och ja, jag har nog lagt hundra spår där under den  tiden)
 
Skräpet vi slängt var ju faktiskt startpunkterna för mina hundars spår. MEnmen. Avskyr såna saker, varför kunde han inte pratat vänligt i stället? 
HAn tystnade så klart till när jag sa, "Ja jag pratade ju med pappa senast i morse om det var ok att vi va där"
 
Sen sa han som dumma kommentarer typ att ja jag ska ju ha får där sen ska ni släppa hundarna på dom också. JAg kontrade väl med typ att han inte bör föruttsätta att folk är dumma i huvvet. 
 
Jag poängterade ju också enbart för att han var otrevlig att det är hans ansvar att se till enligt lagen att det inte ligger skräp på markerrna han arranderar. för så står det faktiskt i lagen. 
 
(sen ska man SJÄLVKLART inte stöka ner, men lagen säger ändå så)
 
 
MEnmen. Så tråkigt men tjurskallar! 
Men vi lämnade inte som ovänner i alla fall, MEn det är lite trist när jag alltid håller mig på pappas mark just för att slippa missförstånd så blir det det ändå -_- 
 
Spåren med dogsen gick iaf bra, Mint börjar bli spårgalen!! :P
JArra utmanades, alla apporter in men fick verkligen använda nos, nästa gång ska hon få ett skogsspår :)
Sonic ja han brummade på och var nöjd, här kommer lite bilder :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0