Dagarna två. En upplevelse..

Hej mina vänner, dagarna har varit intensiva vilket innebär soffchill med lågt blodsocker som vägrar återställa sig -_- 

Igår var ulla och jag på Kalmar brukshundklubb och lyssnade på en 4a timmars lång föreläsning av Jan Gyllensten med ämnet hundens beteende och mentalitet. 

Det han höll sig inom var egentligen att tala om grundpelarna i mentalbeskrivningarna. Men även en hel del om hur just hundens kamplust uppenbarar sig och så klart reservation , aggression, försvar, underkastelse etc. 

Det var en mkt bra föreläsning som jag rekommenderar spec till tex instruktörer. Han verkar vara en person med väldigt mycket kunskap. Vi var kanon nöjda i alla fall. :)




I morse var det sånt jäkla strul.. Helt otroligt.. Skulle varit hos ulla kl kvart över fem. 10 i fem upptäcker jag att jag glömt mina bilnycklar i hennes bil... Hon fick köra hem till mig sen tog vi varsin bil till vägskälet vi brukar mötas på..

4a mil senare tvärbromsar jag för en kanin.. Vilket resulterar att nånting flyger av bilen. Typ en ficklampa. Vi stannar och uppmärksammar att det var min mob som någon glömt på taket, tack o lov var den oskadad., men ändå .. Vilken start på dagen :p



(Bild på vackra Skåne) 

Väl framme har jag glömt koppel o halsband till hundarna .... (Det går bra nu ) 

Lyckades hitta ett stryp i ullas bil som de fick dela på, och Sonic rymde bara en gång :) 

Första hopploppet nollar Sonic, men vinner klassen men med tidsfel på 0,09 SEc . Retfullt tycker vissa men Sonic är inte världens snabbaste och för oss är det super att få en sån bra tid i ett hopplopp! Så jag är kanonnöjd. Jag missbedömde lite vilket resulterade i några förlorade sekunder och det är ju inte hans fel så han var superduktig ! 

I agilityloppet sätter han ytterligare en nolla och får en andra placering och pinne, vilket innebär sista agility pinnen i tvåan och han får nu starta i trean, vilken liten kille va ! :D 

Min lille guldhund! 




Jarra och jag diskade både våra lopp. Första loppet, agilityn, där var jag för passiv vilket snabbt resulterade i fel tunnel ingång.. I hopploppet tjuvstartade hon och ja.. Ni vet.. Lite tråkigt men än en gång har jag inte hållet fast vis träningen o dessutom fick hon fortsätta .. (Dumma matte !!!) 
Men oavsett måste jag säga att jag känner mig nöjd, det blev lite hipphapp och egen väg i hoppet men flytet fanns, glädjen och samarbetet och det är ju faktiskt det viktigaste för oss, dvs själva känslan och den lyckades vi verkligen med idag :) toppen dag !!


Nu ska jag fortsätta tycka lite synd om mig och gosa ner mig i höstmörkret :) vi hörs ! 

Emme 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0