Blekingemästaren!

Idag genomgick vi en träningstävling i utställning. Det gick super, jag har tränat hela veckan, nyttjat kompisar och egenföretagarna på Fenix varje morgon. I fredags var jag och träffade en kompis och fick super tips som jag följer punkt till bricka . Det verkar fungera. En mycket mer bekväm jarra stod i ringen idag. 

Mitt mål har varit att hon ska vara fristående. Vill inte hålla fast henne eller dylikt, vill hon ska göra det själv och vara bekväm med det. 


Domaren var kanon. Jag gick in i ringen, sa till henne att vi är här för att träningstävla. Och hon var så respektfull och förstående och tipsande, gjorde jarra avslappnad. Vi hade en toppen upplevelse. ( ja förutom när vi sprang då, inte lätt att få en förig hund och vara oförig :p menmen. Kritiken blev :

Trevlig Tik med bra huvud och uttryck. Korrekt bett, utmärkt front, tillräckliga vinklar bak, rör sig med ett härligt steg från sidan

HP, exellent. 2 plac kk. (Pga blyghet) 


Anledningen till vår träningstävling beror på att jag innan mt anmälda jarra på utställning. Hade jag haft samma verktyg som nu vid anmälan hade jag så klart inte anmält. Men ja, gjort är gjort. Och efter idag ser jag fram i mot dagen. :)



Vi hörs ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0