Hej mina vänner !

Allt bra? Själv mår jag bra, har börjat med b12 igen då orken dalat lite sen fredags. (Försöker undvika tabletterna men slarvar jag med maten så får jag ta lite extra annars blir det som i helgen) 

Helgen började med 2 dagars lydnadstävling. Poängen satt inte riktigt, olika orsaker båda dagarna, men det hör väl ihop lite de där med att kan man inte på träning kan man inte på tävling ^^

Känslan har ändå varit bra. Varit så Goa människor med och då känns det inte lika dumt. Och när man tänker efter så är det nog omgivningen som skapar mycket av det jag känner som negativt, (även om de inte menar det ) 

En andra plac o en tredje plac fick vi i alla fall. Och för en gångs skull så hände inte oväntat på växjö bk när vi tävlade där. Annars har vi ju haft lite lustiga händelser där. Inte pga av arrangörerna eller så utan konstiga grejer bara :p 





På söndagen var det dags för årets sista agilitytävling i tångahed hed. 

Sonic min lille buse körde disk. Ena loppet glömde jag banan då det var lite stressigt med banvandringar o starter sådär som det är när man har hundar i olika storlekar och alltid får köra på båda banorna samtidigt, jag brukar lösa det men som jag skrev tidigare har jag inte riktigt vart på topp i helgen. Andra loppet tog han ett extra hinder !! :D för andra kanske det är negativt, men jag uppmuntrar honom gärna att köra på egenhand och ha framåttänket . Styrning kan vi träna ändå. 


Jarra var stressad innan första start. Tog in henne för tidigt så jag får skylla mig själv. I hopploppet fick hon nån stor sväng men annars skötte hon sig jätte bra. En rivning på en raka där hon sträckte ut stegen och missbedömde avståndet. Men jag är super nöjd :)





Igår var vi och tränade lydnad, provade köra ett nytt sätt på ställandes och jag måste säga jag tycker det funkade super, ska prova det lite till:) tränade även skallet också och det går framåt :)

Därefter fick vi hasta till blomsteraffären och vidare till Jeanettes grav då det igår var 11 år sedan hon gick bort. Det är ju en tradition vi har att åka dit och minnas på denna dagen. 
Jeanette var en klasskompis till oss som tog sitt liv när vi var 15 år gamla. Hon mådde dåligt ganska länge innan dess och gjort flera försök innan hon lyckades. Jag skriver inte om henne här vanligtvis . Men då jag nämt henne tidigare så tänkte jag det kan vara bra att förklara vem hon var. Vi ingick i samma "gäng" och hade samma intressen dvs hästarna. 
Bilderna är inte så kvalité men :)







Nu ska jag ut o träna lite, vi hörs :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0