Debut i rallylydnad avancerad och Sonic funderingar.

Tjo mina vänner, hoppas allt är bra med er :) 

I veckan har vi tränat på push and pull och bakombyte. Sitter fint efter ett par repetitioner även om jarra i början av träningen vrider sig som en katt typ. För att räta upp sig. Det innebär så klart att jag är för sen med min signal. Men vi jobbar vidare. :) 

Sonic har lite lättare för dem men där fortsätter jag arbeta med drivet :)

Lydnads o bruksmässigt fortsätter jag köra stadga med Sonic innan. Ute tränar jag inte för han gillar inte bli blöt om varken rumpan eller magen så det känns som jag sabbar mer än gör nytta :) dock tränar vi lite svängar inne men Sonic är ju Sonic :)

Jarra och jag fortsätter nöta skall, framåtsändandet och ställande med inkallningen. Sistnämnda börjar bli så himla bra :):)


Idag har jarra och jag debuterat i rallylydnad avancerad, det gick jätte bra med högerhandlingen.  Dock behöver jag träna på att hon ska komma in efter hoppet samt den där förbaskade 8an frestelse ^^ annars var hon jätte duktig. Husse värmde upp henne i 40 minuter idag (med lek och rastning bara ) Medans jag banvandrade både Sonic o jarras. Hon var i perfekt nivå efter det. Tänk om man ändå hade tid med den förberedelsen oftare.,.. 
86 p och en tredje placering blev det i alla fall. Lite surt med 10- på 8ans men man får se de positivt, hon har ju ett jäkla föremålsintresse ^^!! 





Ang Sonic vet jag inte hur jag ska göra. .. Han fick ytterligare stressanfall idag., vilket gör att all min fokus läggs på att lugna honom. =jag går fel och diskar oss. Kom på det vid ett av momenten men bestämde mig att gena lite så märker han ju inte av det blev fel.. 

Men jag funderar lite, är det rätt av mig att tävla han ? Han tycker det är så roligt, svansen till och med viftar i starten nu. Och det känns inte rätt att han "bara skulle få vara i bilen" han älskar ju rally. ! Men samtidigt, han får sina stressanfall. Nästan varje gång i rallyn och lydnaden nu.. 

Börjar se ett samband, först rulla sig på underlaget (överslag) sedan börjar han. Han får det så klart på träning också. Han är så glad på banan och försöker verkligen ändå. Men ändå. Jag vet inte. Jag vill ju inte tävla bara för att vi tycker det är kul, och för att han älskar det. 

Får fundera lite på det där..

Vi hörs mina vänner :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0