Inoff Rallytävling.

hej alla, allt bra? Själv är här kanon.:) Lite trött i vanlig ordning men så får det ju va :)
 
Igår var vi och spårade och idag har vi debuterat i fortsättningsklass i rally. 
 
Sonic har för första gången tävlat i en inomhushall och lite mer strikt blev det ju där, mer "instängd" störning och massa fler lukter,
 
Jag fick jobba väldigt hårt för att hålla honom hos mig och är väldigt nöjd ändå även om han ömsesidigt kunde jobbat lite tillbaka ;)
 
Jag valde idag också att berätta för domaren om Sonics brosk i halsen. När man kräver mkt av honom som i tex lydnad eller rallylydnad (som han tycker är lite jobbigt ) så startar ljudet som nästan låter som noskvalster, inte riktigt men nästan. Han har haft detta i flera år och det tog mig 4a medicieneringar innan jag gav upp noskvalster tankarna och därefter blev han smittad av kennelhosta (är nog 4 år sedan nu) och där på sjukhuset upptäckte dom brosket under sövning så jag har ju själv sett det hur det är där, kennelhostan gjorde brosket infekterat.  Ingen operation krävs ju ännu då det är längre ner och därav väldigt riskabelt så jag får väl helt enkelt skämmas på plan ;) 
Givetvis började han vid en av skyltarna så jag var glad att jag berättade. Men publiken tänkte nog smittorisk ^^
 
 
En fläck hittade han, måste luktat väldigt gott för 8ans frestelse med kött i brydde han sig inte om..  :) Lite bilder på Sonic :
 
 
 
73 p slutade det på och därmed godkända resultat. Det var ju roligt. Men krävdes som sagt mycket jobb. 
 
 
Efterssom Sonic och jag bytt startnummer med en tjej som hade bråttom till jobb så startade vi som nr 6 ist för 1 och Jarra hade därefter nr 9 så husse slussade lite snabbt in henne. 
 
Mallen behöver egentligen tagga av lite när hon kommer men det hans inte riktigt med. Så jag måste säga att jag är väldigt stolt över henne som lyckades samla henne även om hon låg lite för högt i nivå för min smak. (hade vi tränat på kanske 4a skyltar innan hade hon nog varit "perfekt" men det är som det är och en bra lärdom att hon faktiskt fixar det. 
 
 
Lite bilder på Jarra :
 
 
 
 
Jarra slutade på 90 p och en 3je plats så det var ju jätte roligt. 
Hon hittade ju samma fläck som Sonic så det var inte löptik som luktade gott i alla fall ^^ :)
 
 
 
*Min boll*
 
 
*min groda*
 
 
Ulla var också med i fortsättningsklassen med Kito och blev klassvinnare på 100 p :D Cemi var med i mästarklass och där glömde matte tyvärr av sig lite men var i alla fall nöjd med hunden , precis så som det ska vara :)
Blev tyvärr bara bilder på Kito då jag filmade Cemis runda :)
 
 
 
 
 
Kito med sin vinst :)
 
 
Vi är alla nöjda med dagen : )
 
 
Syster tävlade också men vi hann inte se henne då tävlingen drog ut lite på tiden :)
 
 
 
Igår åkte jag till Ronneby och provade på spår på ny gödslad åker och sedan in i skogen. Problemet kom i vanlig ordning i skogen, hon gick inte i kärnan och virrade bort sig.. Bakläxa ännu en gång.. 
Hon spårade vilt tror jag.. första gången.. (som jag upptäckt det^^) 
Tur vi inte har bråttom, bara o fortsätta ligga i :)
 
Därefter for jag på spontanbesök hos min kusin. tfn var död så jag gissade på att hon var hemma och det var hon som tur var . En kaffe blev det där sen hemåt :) 
 
Ikväll är det Farmen final och det ska jag titta på :D Spännande.  :)
 
 
Och vår har vi nu här i Krumstorp. :D
 
 
 
 
3 veckor kvar till barcelona resan. Ska bli roligt o komma iväg lite. MEd hundvakt så har vi löst det som så att deras moster ska bo här hemma och ha sin hund i annat rum, så det tror jag blir bra :)
 
Jarra lyckades utöver sina resultat även missa belöningen.  Bara o bita ihop o se glad ut, man kan ju inte bli arg när hon belönas :)
 
 
 
Ha det fint mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0