Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund

Jaha ja ,mitt favorit minne med min hund är så klart väldigt svårt att välja ut. 
 
Vi börjar med Sonic.
En sak som var väldigt roligt med honom som jag minns väl, det var när vi efter 4a år av agility äntligen lyckades hitta rätt motivationsknapp! Pipbollen var det som funkade för han och fick igång o triggade han. 
När vi väl funnit pipbollen så har han faktiskt nollat nästan varje lopp. (fast med tidspel då och då)
 
I växjö var det som det hände förra året. Sonic körde totalt 5 nollade lopp och en 5 felare.. Ni kan nog tänka er känslan efter att kedjat runt i ettan i som sagt 4a år. . 
 
 
 
Med Jarra finns det också många fina minnen. Och dom flesta ligger det mycket jobb bakom. 
Jag kommer nog idag berätta om den insikten jag fick i helgen. JAg tränade ju och hade jätte svårt för att förlänga mina steg , då ställer vi oss och dansar lite linedance 5 personer en bit ifrån henne, jag platsar henne och vi kör. 
Detta blev förmig ett slags kvitto. Att tänk så jävla långt vi har kommit! Tänk att hon allt som oftast skiter i omgivningen. Hur jag nästan i varje situation är den viktigaste. 
 
Ett annat fint minne är när jag var o körde uppletande med dom små på en åker. 
Jarra och jag hade innan spårat på samma åker, jag sätter hundarna på åkern, säger stanna och går och lägger ut föremål. Då plötsligt visar det sig att det legat en hare där o gömt sig. Den springer upp 10 meter från hundarna. Sonic som egentligen inte har något jaktintresse (har gör det bara för att lura Jarra) drar efter och bålskäller, Jarra reser sig, jag kallar in och hon vänder direkt och väljer att kampa med mig. Sonic sprang väl ytterligare 10 meter innan han fattade att Jarra inte hakade på . Det var också ett sånt lite stolthetsminne. 
 
:)
 
Idag ska jag på en föreläsning på Guldhunden. Den viktiga leken heter den. Ser fram emot det. Föreläsare är Tobias Gustavsson från SWDI . 
 
Jag har också bestämt att jag skall gå på agilitykonferancen i Mönsterås den 9onde mars. Ska också bli spännande att höra om hur framtiden ser ut! 
 
I morgon kommer frågan :
 
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2014
 
 
Ha det så bra mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0