Reflektioner kringmål 2014,och nya mål 2015!

Jaha, nu är tävlingssäsongen så gott som över.
 
Och vilket sjuk år vi haft!  Visa mål har blivit mer än uppfyllda, andra har vi snubblat på mållinjen. 
 
Målen för Jarr har varit :
 
Mål för 2014
 
Lydnad
 
Lp 3  
1 1a pris  √
2 1a pris
3 1a pris
 
 
 
Agility klass 2
 
Pinne 1 √
Pinne 2  √
Pinne 3  √
 
Uppflytt  √
 
 
Hoppklass 2
 
Pinne 1  √
Pinne 2 √
Pinne 3
 
 
Bruksspår 
 
Uppflytt från lägre klass spår √
 
Rallylydnad 
 
RLDN 1 kval  √  2 kval  √  3 kval  √ 
RLDF 1 kval  √  2 kval  √  3 kval  √ 
 
De avbockade är vad som uppnåts, 
Det innäbär att lydnaden nådde vi inte riktigt fram, detta pga att jag helt enkelt prioriterat annat..
Jag hade kunnat nöta det, anmält mig mer. Men året 2014 har satt så mycket press på mig att jag under halva året faktiskt har ändrat inriktning till att köra vad som är kul, vad jag känt för och vad som fått mig att trivas ( hunden är ju med på vad som så :P)
Det var ett mål jag inte skrivit upp. Att bygga upp vårat självförtroende. 
 
Jarra debuterade Lydnadsklass 3 i Torsås. Blev uppflyttad och vann klassen, 
Därefter har vi egentligen haft lite otur. När vi tävlade Ronneby där efter flög hon snabbt upp och ner och knep en trollslända i rutan vilket kostade oss 2 poäng ifrån uppflytt. Jag känner mig ändå inte stressad över detta, vilket jag hade gjort för ett halv år sedan, jag känner mer typ, att det tar vi snart. Och det är precis så jag vill känna :D♥
 
 
 
Brukset har vi ju debuterat i lägre klass spår med resultat  uppflyttad och klassvinst så där har jag väl egentligen inget o klaga på, ♥
 
 
 
Agilitymässigt har vi inte uppnåt målen i hoppklass två. Hon behöver en pinne till. Det är lite retfullt för vi är såå nära hela tiden. Ett rivet hinder här o där osv. annars har vi gjort snygga lopp de senaste tävlingarna så det är jag supernöjd med. 
Agilityklass är hon färdig för trean och har ett par pinnar extra. Agility klass är lite lättare för oss, för matte får andas lite mer  ^^♥
 
 
 
Rallylydnadsmässigt har Jarra också klarat målen. Och dessutom debuterat i Avancerad klass med en tredje placering och kvalificerat resultat på 86 poäng, det är inte dåligt inte. 
 
 
 
Vi har ju också varit på utställning. Jarra fick hp och exellent på inoff. på växjös internationella fick hon sufficent. Domaren sa att jag hade en schäfer. ^^ Det är en av de få tillfällen jag inte kunnat hålla mig för skratt. Hon skötte sig exeplariskt i ringen och jag var så nöjd annars :):)♥
 
 
 
Sonic, minst men inte glömd! 
 
hans mål för 2014 har varit :
 
 Mål 2014
 
Rallylydnad :
 

Titeln RLDN  1 kval  √  2 kval  √  3 kval 
Titeln RLDF   1 kval   √  2 kval   √    3 kval
 
 
 
Agility

Agilityklass  2
Pinne 1 √
 Pinne 2 √
Pinne 3  √
 
 
Hoppklass 2
Pinne 1
Pinne 2
Pinne 3
 
 Lydnad
3 pris lk 1
 
Rallylydnadsmässigt har han inte uppnått resultat i fortsättningsklass. Han behöver ett resultat till. Men jag är ändå så supernöjd med han. Wow vilken hund han har förvandlats till! 
Fatta att denna lille bortskämda svår jobbade hund helt ändrat attityd och till och med kört en klassvinst på 93 poäng i fortsättningsklassen!   Ingen kunde vara stoltare än jag den dagen!♥
 
 
 
Agilitymässigt har han fått mer än godkänt! Han har nollat nästan varje lopp och klarat tiderna. I Ystad knep han första placering i hoppklass och andra placering i agilityklass 2 och är därmed uppflyttad till agilityklass 3. Alla ni som känner honom förstår hur glad jag blev för detta!  Han har kämpat så bra!♥
 
 
 
Lydnadsmässigt har målen också funkat så bra! vi har ju inte haft så höga mål där, just för att jag känner min hund :P
Han har tagit 3 pris i Lydnadsklass  1 och ligger ganska stadigt på 130 poäng, har aldrig rest sig från platsen och varje gång nollat 2 moment. Så det är ju kanon ♥ En tredje placering lyckades han ta i Torsås
 
 
 
Utställning har vi ju också varit på och där var han helt fantastisk.. Vann veteranklass hanar, van konkurransen mot hanar, fick utmärkelsen årets Teamwork, Vann allt och blev  dagens bästa hund ♥
 
 
Kort och gott, Jag är såå nöjd med året! Vilka fantastiskt goa hundar jag har. 
 
Jarra har utvecklats så fint, och hon är så jävla cool!  Vi har fått så många fina komplimanger under året, i alla grenar. 
 
När vi gått av banan i agilityn har jag fått höra ord som :
Vilken maskin du har
Vilket tryck hon har
 
 
I Rallylydnaden har vi fått höra
Om min hund bara hade en 4e del av det din hund har så hade jag varit lycklig
Ni kan komma hur lång som helst
 
I Lydnaden har vi fått höra
Vilken härlig attityd ni har på plan
Ni är så trevliga att se på
 
Och då undrar ni varför jag skryter så? Jo för att jag försöker förändra min perfektion, Jag försöker njuta av varje sekund med båda mina fantastiska hundar utan att känna att jag måste fixa det o det, och sluta granska mig själv så hårt, för det behöver jag inte. finns ingen anledning!
 
Det var mina reflektioner kring målen under året. Dags att börja fila på nya.. 
 
Innan jag slutar inlägget finns det några jag vill rikta ett särsklit tack till, som har hjälpt oss under årets Resa.
 
Tack till Goa Agneta A.Olofsson. Som alltid trott på Sonic, alltid har peppat och Tipsat
Tack Till Ulla Karlsson, Samåkningskompis och närmsta träningskamrat. Alltid posetiv och glad för ens skull
Tack Till bästa Sambon, som stöttar både ekonomiskt och fysiskt på alla våra upptåg, rastning, uppvärmning, nedläggningen av tid och att du så gott som alltid är med.
Tack Till Jarras Uppfödare Anette Gustavsson, Utan dig hade Jarra och jag inte hittat rätt spår. 
Tack Till Ulrika Adolfsson, Som är den som tränat upp oss till både Apellklass spår Och Lägre. Grundträningen gav resultat.
Tack Till Susanne Karlsson, Vår agilityinstruktör. Som vi har utvecklats av att gå hos dig!
Tack Till Martin Petersson, min brukskompis, som fått ut oss i spåret.
Tack Till Pappa som sponsrat en del kurser för utveckling
 
 
Jag glömmer säkert en del, men alla ni i min närhet, Ulle, Linnea, Issa,anna,Lena, millis, osv. Tack för erat stöd och Lyckoönsningar, Vi syns på planen!
 
Emme 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0