REflektion över dagen..

Hallå mina vänner , allt bra? Själv är jag trött som ett gnu ^^ 
 
Idag har vi varit och tävlat i Tranås.Dubbla lopp i både Jarra och Sonics klasser..  
Filmade bara några av loppen men ska försöka återberätta.. 
 
Jarras började med hopplopp 1A. 
JAg har banan i huvudet, sätter henne där jag tycker passar och går 2 hinder fram..
Då säger domaren "Du ska titta på hunden"
Varpå jag svarar va? Och det visar sig att hon talade till tidtagaren som satt på en stol åt en annat håll. Där lyckades jag tyvärr spräcka "vår bubbla" och jag tabbade mig vid tredje hindret.. 
Jag glömde måla linjerna som hon ska springa, dvs jag var otydlig i mina signaler och mest flaxade.
HEla banan var okontrollerbar.  Körde även ett bakombyte vid slalom vilket gjorde henne osäker vid näst sista pinnen även om hon löste det rätt på egenhand, men något att träna på !
 
Agilitylopp 1A Tycker hon skötte sig fint här, tyvärr fick vi ett pet på 3je sista hindret vilket gjorde att jag beslutade kontaktfältsträning (balansen var näst sista) Hon skötte detta snyggt. 
Annars har jag inga direkta grejer att nämna. '
 
Agilitylopp 1B Tyckte jag hon skötte sig super, tog alla KF som hon skulle, inga rivningar eller vägran. MEn vi fick 5 fel.. För vad vet jag inte tyvärr. Så antingen blev något fel eller så gjorde jag något som jag själv inte märkte.
Blev väldigt besviken då vi var nollade vad jag trodde men tydligen inte .  Snygg slalom ingång hade hon i alla fall, :)
 
Hopplopp 1B
Hon gick som en klocka. referenstiden låg på 45 sekunder, jarra körde på 23,11 och knep både förstaplatsen och pinne. Super! :)
 
Hon behöll hela tiden farten, var lugn o fin vid starten och väntan på starten. Lite pip blev det då så klart i första loppet på grund av att jag var så otydlig=hon vill men kan inte och då blir det frustration. 
 
Filmen :  http://www.youtube.com/watch?v=HWMIB2-yu_s&feature=youtu.be
 
 
 
Sonic:
Agilitylopp 2A
Han är fin i farten, pigg och taggad. Lyssnar på mig även om det blir lite lovar. Råkar tråkigt nog diska oss pga att jag felbedömnde min placering efter slalom mot ett hopphinder. MEn det var inte hans fel.  Trampar KF gör han, men bara för att jag styr han så. Dags o ta tag i den träningen tror jag.. 
 
Hopplopp 2A 
Bibehåller farten.Banan var rätt ok. Lovarna ger oss lite dålig chans men han fixar tiden. Bra känsla. 
 
Hopplopp 2 B
Känns något mer dämpad/trött.Taggar honom men får tidsfel. Han fixar en för oss på tok för svår bana. Han är fortfarande lyhörd. 
 
Agilitylopp
Mer taggad igen, sovit en stund i buren. sitter utanför banan med han, när vi ska in på plan drar jag fram belöningen, retar honom o stoppar ner den. SKöter sig, är följsam, tar KF. För svår slalom så jag hjälper honom direkt och han tar det super. 
JAg hamnar fel efter A:et. Visar inte vart vi ska = snurr och 5 fel. (på näst sista hindret)
 
 
här är 3 av loppen :
http://www.youtube.com/watch?v=BKdtyDyfRUI&feature=youtu.be
 
Tänk vad sonic har förändrats sen Jarra kom in i bilden. HAn vill och han HAR roligt. ( innan bara lattjade han) Idag och senaste tävlingen har han även då ökat farten och det känns super!Kör så klart med pipbollen.. MEn han får inte hålla/bita den. Retar han precis innan start och vips så är han med. 
 
Jag lyckades även köra två vänsterslalom med honom och ett bakombyte vid tunneln i Agilitylopp 2a:)
Vilket är ett stort framsteg.  även om jag kanske får "pressa" in han i tunneln^^ 
 
Jag är supernöjd med båda mina hundar efter loppen. Dom har skött sig kanon. 
Nu kommer en bildbomb från dagen.. Får ursäkta att bilderna är så huller om buller men jag laddade upp dom igår sen somnade jag medans dom ladade och vaknade inte försen halv tio nu på morgonen och då har dom lagt sig lite som dom vill^^
På bilderna är det Millis, Gunvor, Ulla och jag med hundar :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Opps ;)
 
 
 
Viktigt o få vätska i sig i värmen.ibalnd får man lura dom och lägga köttbullar i skålen :)
 
 
 
 
 
Slaaalom. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sur malle blir dränkt..
 
 
 
 
 
 
 
Och i mål ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar upp. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Just nu känner jag bara att jag vill träna hos susanne, så vi kan fortsätta utvecklas.. MEn de närmsta veckorna går det ju inte . Känns så tråkigt att man får offra saker så. Men antar livet är så ibland men trist är det :/ 
 
Idag ska vi mötas på Ebk och måla hinder till tävlingen samt att min minsta kusin har kalas. 
 
Om jag ska vara helt ärlig hade jag helst varit hemma och donat.. Berra är ju aldrig hemma försen sju om veckodagarna och jag går in i fm period nu denna veckan, sen är det min jobbhelg i nöjeshuset+ kurs en dag den helgen sen jobbar jag eftermiddag och är ledig fredag sen utbildning hela helgen därefter sen jobb helg igen sen utbildning sen jobbhelg ja ni fattar :P
 
I veckan vankas medlemsmöte samt möte med ett företag ifrån en annan stad som jag inte kan nämna något om. Samt grundkurs innan medlemsmötet imorgon.
 
Kort och gott, det vore ju trevligt att ha tid och träffa den man lever ihop med:) 
 
MEnmen. Får sätta mig och skriva medlemsmötes protokoll nu samt dagordning för morgondagen nu. 
 
Min trumpetlilja har äntligen börjat blomma på tal om ingenting^^
 
 
Ha det fint mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0