livet träning spår lydnaden trötthet :)

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag varit väldans trött den senaste tiden, och kom nu på att min blogg börjar bli lite gnällblogg^^
 
Veckan har försvunnit i en rysslig takt. Jag har mest gått runt som i en dimma.. JAg har haft en enorm trötthet i huvudet hela tiden, och faktiskt sovit en timme mitt på dan efter jobbet för att jag inte orkat hålla mig vaken. DEt suger verkligen. Jag trivs så himla bra på jobbet, men just nu känns det inte som jag kan ge 110procent hela tiden för jag kan inte behålla full fokus. 
I fredags så hade jag faktiskt mat med mig till varje rast (MAt piggar upp mig) Det innebär att jag åt varannan timme. Typ en banan ena rasten, riktig mat en , mackor en osv. Och det mådde jag bättre av. Dock när jag kom hem igår somnade jag vid halv sju och sov till halv ett på natten, vaknade när berra kom hem från jobbet för hundarna gick ju igång när han var på dörren, men sen somnade jag om och sov till halv 9 tror jag i morse..Troligtvis var det välbehövligt. 
 
Tankarna har börjat snurra att faktiskt sluta självmedicinera mig med B12 och järntabletter för jag verkar bara bli sämre just nu. Dock är yrseln borta och jag har inget illa mående. KAnske behöver jag gå till läkaren igen, det är inte normalt att vara så här trött. Och det suger för jag är så motiverad till att göra så mycket, men jag orkar inte. Trotts att jag sköter sömn och mat. 
Vi får väl se. Hoppas ju på att vi ska till företags sköterskan snart så dom kan kolla mina värden ( vi ska ju drogtestas och så)
 
MEnmen, till det lite mer roliga ;)
 
 
I måndags hade vi lite grunskurs, en snabb repris på lite belöningar osv.
Sedan var det dags för klubbmöte. Tyckte det hela blev väldigt lyckat, och roligt att så många kom. Först var det "de vanliga punkterna" och sedan avslutades det med en tipspromenad och lekar. 
Lag ett vann (Vi så klart, mkt starkt lag^^) JAg gjorde ingenting^^ 
 
MEn det var som sagt väldit trevligt. 
 
I Tisdags var jag o spårade med mallen. 
Körde tre spetsvinklar. Just nu kör jag många exprement i spåren. Men vårt största fokus är på vinklarna, det är där hon ännu har lite problem, dvs hon ringar och kollar av. Dock hittar hon alltid rätt(än så länge) Apporterna använde vi oss av en penna, en vanlig apport samt boll i slutet. vilket kom som ett stort glädjerus för mallen, jag har sällan "överaskat" henne med skoj i spåret, vilket hon verkade tycka va kul. Bollen var en "slutapport" dock markerade hon den aldrig men jag lät det passera för det kändes så lyckat :) 
Bilderna är från skogsprommisen innan och när vi busar på en åker.  Slank med en bild på min trumpetlilja också^^
 
 
 
 
DEtta fann jag i skogen., såg spökligt ut. Enligt min kusin som är jägare så trodde han det var en slags parningsritual mellan råddjur. JAg personligen tror ju mer på häxkonster eller dyligt ^^ :)
 
 
Onsdagen var det dags för säsongspremiär för Nybro vikings, så klart var vi där. Borta mot tingsryd. 1-2 blev resultatet och en 12 år gammal förbannelsebröts när nybro vann en seriepremiär :) 
 
 
I torsdags var det dags för ännu ett spår samt träning på framförgåendet. Det blev ett spår med många vinklar. några apporter i bara för att kunna belöna och stärka henne lite. Mitt i kom det folk till mamma som skulle ha husvagnen där, så det stojjades o skrek, en gång reagerade hon men annars fortsatte hon spåret bra <3 Dock behövs ju rutinen. 
I framförgåendet börjar hon få framåt tänket men vi har en bit kvar till mål. 
Här är lite bilder. :)
 
*mums*
 
Här har ett vildsvin haft skoj :) 
 
Sen vi flyttade hit har vi haft vad jag tror en rovfågel som lämnat döda djur här och var ( kaniner) Men när jag kom hem från jobbet här om dagen hittade jag det här: 
 
 
 
PAranoid som man är börjar man ju fundera påom man satt en nagel i ögat på  maffian, men jag lyckades senare lista ut att det var min farbror som lämnat vildsvinsklövar^^ Men jag står nog fast vid att han kunde ha ringt^^ 
 
 
Idag har vi tränat lte lydnad, körde igenom nästan hela tvåan, men bara delmoment så inte fulla moment. Körde även lite framförgående, vilket går framåt tycker jag, fått framsteg varje träning på det nu senaste. 
Dagens träning hade fokus på glädje och det fick vi fram bra. 
Sonic fick lite fotgående träning också.. Det blir inga kommentarer på det^^ 
Vi kör ju inget seriös utan skojar ju mest men han hade roligt han också, dock tror jag jag skulle avbrytit nåån minut tidigare så han hade behållt den motivation han hade i början :)
 
Nu ska jag åka o jobba lite sen blir det spår på em. :)
 
Ha det fint mina vänner :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0