Klubbmästerskap och en enorm besvikelse..

Hej mina vänner, allt bra?
 
Själv är jag så fruktansvärt besviken på mig själv.. IDag hade vi klubbmästerskap på Emmaboda Brukshundklubb, Jarra var anmäld till både brukset, lydnaden och Rallylydnaden.. 
Tanken för mig var att träningstävla, se vart jag ligger inför apellen.. 
När jag la mig igår ställde jag klockan på lite innan 9 så jag skulle hinna till 10,15 utan att stressa. När jag läste pmet tänkte jag att jag hade för mig det var lite tidigare men mitt minne är ju inte riktigt vad det borde. 
Vid 9e på morgonen pratar jag med pappa i tfn, han frågar hur det gått o jag säger att det inte börjar än, samtidigt ringer Ulla. 
Han säger lite skämtsamt, svara inte hon vill nog bara veta din taktik inför tävlingen (han är ju väldigt sån)
Han slutar inte prata så Ulla la på, då ringer jag upp henne och får inget svar
Sen kommer jag inte riktigt ihåg om hon ringer mig igen eller jag ringer henne men hur som så berättar hon att  brukset har börjat och jag är stryken för jag kom ju inte.... 
 
Då hade jag kollat fel pm. Jag blev så otroligt ledsen och arg på mig själv. Jag sumpade den chansen till träningstävling. En chans till att veta om jag vågar anmäla mig till apellen. 
Nu får jag leta runt lite på träningstävlingar.. Hoppas på att kanske rödeby eller någon har. 
 
 
Efter det övervägde jag att skippa lydnaden också. Det kändes lite meningslöst, men jag åkte dit i alla fall, pratade med tävlingssektorn och fick vara med utan tävlan. DEt gick rätt okej tror jag. 
MEn tyvärr missade jag både budföringen och spåret..Det som faktiskt hade värde för oss.. BLÄ!
 
Jajja. nya tag, hunden ska inte märka av min sinnesstämning. 
Först körde vi platsen för brukset. Jag såg inte Jarra där för jag hade solen i ögonen. 
MEn jag tror hon vikkade rumpan lite som vanligt, ni vet, lägger sig tillrätta. 
 
 
Därefter var det lottning för lydnaden, Jarra fick nr 6. dvs kanten. Bra tyckte jag :) ÄVen här vikkade hon på rumpan.. Blir så irriterad, varför kan hon inte göra det på träning så man kan arbeta på det???
 
 
 
därefter startade lydnaden. 
 
Jarra skötte sig bra, 
En 10 på platsen
 
 
En 10 på tandvisningen. 
 
 
 
8,5 i lnförigheten   komentarer -  ngt sakta sitt, dålig språngmarsch, sitter snett. 
 
 
 
 
 
Läggande under gång 9,5 kommentar - Dubbelkommando kropp. 
JAg undrar vad jag gjorde för dk, men gissar på att jag stannade upp vilket jag gör ibland när hjärnan inte går på max:) 
 
 
inkallande 10
 
 
Ställande 9,5 kommentarer- något sakta stå  (ovanligt^^)
 
 
Appotering 7 komentarer tuggar.(jag förståååår inte alls vad de menar ;) )
 
 
 
 
Hopp över hinder 10.
 
 
 
Helhetsintryck 9
 
 
Totalt 187,5 poäng. Och en vinst i klubbmästerskapet!! :)
Ingen blev nog mer paff än jag ska jag säga dom andra vet jag ju är så himla duktiga, så det känns jätte roligt att hon gick så bra idag :) 
 
 
 
Sen var det det brukset. 
Har inte mkt o kommentera där. hon skötte sig fint osv. 
Finslipning (eller rättare sagt stadga) behövs i framförgåendet. Slog mig att jag ju aldrig tränat annanstans än hemma heller.. körde feting dubbelkommando också, utan att tänka på det, detta har vi lärt oss nu :) 
Mest nöjd är jag vid appoteringen.. Hon skötte sig galant,,men galopp in :) Slutsumman på brukslydnaden blev 176,5
platsliggande 9,5- orolig.  (såg inte varför pga solen men antar det har med rumptillrättningarna att göra)
Linförighet 7,5 - Sitter sakta, dålig sväng 
Framförgående 0 pga mina dk, långa kommando och att hon inte gick rakt
platsläggande (läggande under gång enligt mig^^) 9,5 - utdraget kommando
inkallande 10
appotering 7 - tugg hela vägen in (fattar inte aaaaaalls vad dom menar ;) )
hopp över hinder 8,5 långt kommando, något olydig andra sidan (hon satte sig slött och poängen var väldigt snälla)
 
 
Lite bilder:
 
 
 
 
 
Slutsumman på brukslydnaden blev 176,5 och jag har ingen aning om detär bra eller dåligt^^
 
Sedan blev det dags för rally.. 
DEt gick rätt bra. Jobbade som en liten gnu med sonic.. ni vet ju hur han är. ointresserad, omotiverad.. kan inte fotgående inga grunder intränade, men jag kände typ va fan nu kör vi. Besluten att det skulle misslyckas men med tanken att bjuda på mig själv. 
 
lite bilder
 
 
Det slutade med att Jarra knep andra platsen med 96 poäng och Sonic knep 3je platsen med 93 poäng. Mina fantastiska hundar <3
 
 
 
 
Vi har även blivit tillfrågade om vi vill vara med i ett event och vi har tackat ja till att försöka träna upp Jarra till det.  Ska bli spännande och se vart det leder. Vill inte skriva ut här vad det handlar om, vilket är jobbigt efterssom all min träning läggs in här. :P  
 
Nu i veckan blir det lugnt. i morgon jobb, på måndag min agility kurs, grundkurs och jobb sen blir det lugnt tills i helgen då A1 instruktörs utbildningen är. Ser fram emot den!:)
 
Ha det fint mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0