FRamförgående, budföring och spår.

Hej på er, Min dag är inte klar ännu, men kommer bli så himla mkt o skriva om jag inte uppdaterar, är ju ett litet tag sedan jag gjorde det. 
Tänker inte gå in så väldans på de olika dagarna då vi haft det relativ lugnt förra veckan. Tränade lite framförgående hemma, det gick bra, hon har nu förväntan baifrån så jag får se upp så jag bara belönar när blicken är framåt. 
Jag ger snabba belöningar där för att hon skall bil säkrare. Ursäkta suddiga bilder men vi har inte lärt oss kamran riktigt i skymning ännu^^
 
 
Vi tränade även budföring den dagen.. Det gick sådär.. MAtte var lite trög som skickade henne mot balansen.. 
 
I helgen har vi varit på A1an . DEt har varit spännande och lärorikt men också väldigt intensivt. 
Hundarna fick vara med mig i och med att husse var funktionär båda dagarna på ebks agilitytävling. 
Dom skötte sig faktiskt bra båda två. Några skall om det kom in folk i stugan eller så men annars gick det bra faktiskt :)
 
 
 
Vi har även utökAT springturen med ett varv :)
 
 
 
 
IDag har vi varit hos Ulla och spårat. Körde ett apellspår, ruskade av mig förra gångens misslyckande och skickade på henne. Det gick jätte bra, tog de första vinklarna super, hon stannade upp och kollade runt på ett ställe, där visade det sig att Ulla hade tagit ett steg in, sen gått tillbaka, och det löste hon jätte bra. Fick problem vid en viltövergång.. Eller nja Jarra tyckte inte det var några problem utan hon hittade det nya spåret jätte bra ;) väntade ut henne och hon tog slutapporten. Super bra. 
 
Körde också en budföring, 50 meter. SKickade henne en gång till mottagaren och där fick hon gotte och bollen. (Hon har försökt tjuvstarta lite från mottagaren till mig så bättre belöning där) Blev lyckat. 
Svansen gick som en liten elvisp när jag skickade henne. 
 
Körde också ett framförgående där, belöning bakifrån och snabb belöning. Gick super! :) bra dag. 
 
Ulla tränade också på vittringsappotering och lite av ettans moment, gick fint det med och Kito verkade taggad :) 
 
Nu skall jag dra iväg till ramdala och Susanne på agilityträning, därefter är det grundkurs ikväll och sedan jobb i natt :) 
 
Ha det fint :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0