Avbrytet spår.

Hej mina vänner, läget?
 
Själv orkade jag inte sova mer. Vaknat en gång i timmen sen halv 6 kanske, drömt mardrömmar om vildsvinsskrik och att bli bortrövad- Mina hjärna är lite mysko, kanske beror det på att jag varit så mkt i skogen själv med hundarna på sistonde där det varit väldigt vildsvinstätt? 
 
 
I vilket fall som.. Igår tog jag medmig Jarra när grundkursarna hade nosaktiveringsdag, tanken var att hon skulle visa ett apellspår och hur markeringarna ser ut. 
Det var väldigt spännande när nya hundar dök upp. ;)
 
 
Tycker allas hundar är så himla duktiga, glada och sociala.Och alla gillade använda näsan på ett eller annat sätt. :)
 
Här är en av bilderna som togs från när de testade på "Godisträd" 
 
 
 
 
Spåret gick bra för alla utan Jarra ;) JAg vet inte vad som hände, vi kom en bit in på åkern, där var något spår över vårat, hon lyckades inte lösa situationen över,  Jag går fram lite där spårläggaren säger spåret var, hon följer 10 meter kanske... Sen hittade hon det likssom inte mer, hon slutade inte jobba, men spåret fanns likssom inte där. Jätte konstigt och det har aldrig hänt förut. Hon jobbade så duktigt och jag ville likssom inte attdet skulle bli en konflikt så jag avbröt,skickade henne på uppletande istället men hon fann inget där heller (alltså för att hitta föremålen som inte heller fanns nånstans.. ) Till slut lade jag ut en leksak som hon då fann och jag kunde belöna. 
Hon drog hela tiden mot vänster, mot en stenmur där jag såg att det spår som korsade vårat gick ut. 
 
Bad isabell kolla om det var något där och det enda hon såg var att det var relativt nybökat. MEn Jarra hade rest ragg om det stått vildsvin där. 
Kanske hade någon av grundkursarna rastat sina hundar där jag vet inte. 
 
Efter att analyserat situationen har jag kommit på att jag bryr mig inte om detta utan vi kör som vanligt nästa spår. Hon har aldrig tidigare gjort så här och kanske kan det bara varit nån märklig händelse jag vet inte. MEn det är ju konstigt att hon likssom inte kunde hitta det?? Nånstans?? 
Spårade som en klocka gjorde hon ju dagen innan likssom.. MEnmen som sagt . Vi glömmer denna dagen och ser hur nästa blir :) 
 
Det posetiva,med det som hände är att kursarna får se hur jag beter mig när allt i ens träning går knas,att dom fick se att jag avbröt för att min hund skulle få en posetiv upplevelse och inte få reda på att det var "fel". Och att det inte alltid går vägen trots att man har en mer "erfaren" hund.  :)
 
Därefter anlände jag till direkt till jobbet vid 13,59 dvs en minut innan öppning ;) Därefter 
Åkte jag hem och redigerade o raderade bilder från dagen (kamerakvinnan tog  över 300)
SEn ringer ulla när jag preeeecis öppnat min öl jag hade sparat för att chilla på min söndag.. JAg hade ju glömt att det var möte med agilitysektorn.. Blev inget mer smuttande för mig utan åkte bort direkt. Sonic fick lite egentid då Jarra ju fick det på förmiddagen :)
 
 
 
Sedan för jag hem och la in alla bilder på mailen för att de ska komma in på hemsidan :) 
Försökte hålla mig vaken länge men orkade inte.  Jag börjar ju jobba natt idag så tänkte vara förberedd på det. MEn sen kunde jag ju inte sova extra i morse så blabla. :P 
 
Idag skulle vi haft agilitykurs men pga regnet ställs den in :/  Blir att träna lite framförgående istället tror jag :) 
Därefter far jag  till Linnefors och håller grundkurs. Sen hem en snabbis o därefter då jobb hela natten. 
 
Såhär har vi det nu på morgonen :)
 
 
VAkthunden. 
 
Sällskapshunden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0