Gårdagens lydnadstävling och kraschade mål.

Hallå hallå. 
Än en gång har jag vaknat mitt i natten. Jätte roligt...  :)
 
Igår var vi och tävlade på ebks nya plan.. 
Det var med mkt blandade känslor som jag åkte därifrån.
 
9,5 på platsen pga lite nos. 
8,5 på fria följet med kommentaren "position" ( detta kan bero på att publiken började klappa händerna precis när jarra och jag börjat fria följet, men jag är inte säker)
8,5 Läggande sakta ner.
8,5 Inkallande avslut.. Där var hon på tok för snäll.. Jarra kommer i full fart och sätter sig i armen på mig.. 
Rutan nollar hon.. Jarra och jag har ju på senaste tid tränat på att hon ska söka hopphindret, hon behöver lite längre ansats till det för att fatta när jag kommenderar sitt. Varför vet jag ej men det funkar mkt bättre då.
Så denna nollan berodde på mitt upplägg av vår träning.
appotering. 0a. hon tjuvstartade.. 
9 Fritt hopp över hinder . Tempo
9 fjärren. 
8 helhet pga frustrerande matte. 
 
DEt negativa är att hon helt plötsligt goes överladdad. Men detta beror nog på träningsbristen vi haft pga magen. Men lydnad har vi ju ändå kört mkt då det ju är det jag kan belöna med lek. menmen :) Jag har ju ibland en viss förmåga att stissa upp henne. Hon är ju väldigt signalkänslig för när det vankas lek med matte, vilket egentligen är posetivt.
 
Rutan är så klart väldigt frustrerande då hon normalt har en 10 på det.. 
Appoteringen måste jag säga att jag ändå är nöjd med, lite kommenderingsträning så blir det bra. Hon hade galoppen in och det är ju det vi tränat på på senaste tiden. Sen är det lite tugg osv men det kan jag leva med.
 
Hopp över hinder. Jag kommer inte riktigt ihåg där. men jag tyckte nog hon var lite snäll i betygen där. Eller så är det jag som  tycker fel. men hon satte sig långsamt där. Inget snack om saken.
 
Fjärren som vi också nött ganska mkt fixade hon en 9a i och det är nog det som glädjer mig mest, jag var lite orolig att hon skulle höra sämre pga regn men inte. Så det var ju jätte skoj.
 
Tyvärr får man inga första pris på 133 poäng så vårat mål med lp är nu "förstört" vilket stör mig oehört. 
Jag har en fantastisk hund som egentligen är så duktig. Sen bara blä. 
Jag hade egentligen velat hårdträna trean efter den 14 dec men får nuvänta tills februari.. Växjö har ju tävling i januari men jag är inte så pepp på att tävla där efterssom det alltid varit strul för oss där (Som inte berott på klubben utan andra omständigheter, typ kissnödig kvinna som sitter i en buske under vår linförighet)
 
Jajja. nya tag med min fantastiska hund. Magen är ok nu och jag hoppas den håller sig så. 
Annars ringer jag vetrinären. 
Jag gav henne lite kolunga i fredags och detta har hon inte reagerat på. 
 
Här kommer lite bilderfrån dagen. :
 
 
 
Jaha, vad säger man?
bara upp i sadeln o köra vidare.. 
 
Idag ska vi försöka spåra och vid 13,00 ska ag vara hos läkaren.
Ha det så bra. 
 
Emme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0