Är inte riktigt nöjd.!

God morgon på er,Sovit gott?? ^^ Själv sov jag till halv 3 menär fortfarande super trött men gick upp i alla fall o rastade hundarna lite i dagsljuset. Min kropp är återigen i en nergångsspiral och det är retfullt. 
Mått illa i magen under natten som vanligt utan anledning. Beror troligtvis på att vi glömde äta i lördags och det har vi ju tidigare fått lära sig att då får man lida resten av veckan. Suck.
 
Imorgon ska jag på drogtest vid halv 12 genom . Känns inte alls bra att få sova 3 timmar bara. Sen ska jag träna med Ulla o Marie på kvällen och det vill jag gärna närvara på. Men jag kommer troligtvis vara död på jobbet sen. 
Känner mig nervös. Sist på sjukan fick jag ju blodbrist och är därför lite emot att dom tar mitt blod :P Det har ju gått nästan ett halvår nu så det borde ju reparerat sig men jag är ändå lite nervös för hemfärden. Får ta med en banan kanske.
 
Med hundarna är jag nöjd i alla fall.Har varit lite dålig på att uppdatera om våran träning. Har velat ligga lite lågt.
 
MEn tränat har vi i alla fall. Förra torsdagen tränade jag och sonic med rallygänget. Det gick faktiskt ganska bra. Jag får ju jobba på med motivationen, men det är det rally innebär lite grann för oss, Att sonic har roligt och hela tiden älskar det. Han blir väldigt stolt och nöjd med sig själv med all pepping han får. Jag tror att det dessutom är väldigt skönt för honom att ha "något eget"
Klart han får uppletande ibland, och spår ibland osv. Men ingenting där bara han och jag gör. OCh den biten är det jag dragit igång nu. Innan var det likssom bara agilityn. Och i och med att jag inte varit mkt på klubben detta året har han mest fått träna på tävling. 
 
Ang agilityn har sonic och jag börjat träna om. Sen jag skaffade Jarra har jag höjt ribban en aning för min egna prestation, och med en hund som är väldigt bra grundtränad blir man bekväm.. Därför har även Sonic omskolats detta året. Vänsterslalom har vi lagt en del krut på och det är fAKtiskt ganska befäst. Farten har faktiskt också kommit med tiden, även om jag försöker kombinera mkt raka linjer i kombbinationerna. 
Menmen. 
Nya steget är ju då kontaktfälten. Vi kör givetvis lockvarianten vi också. 
Sonic är tyvärr en hund som lätt låser sig, vilket han gjort nu. Jag har därför börjat lägga in liggkomando på locket. Annars står han och rispar och tuggar på locket om han inte får klicket de första 3 gångerna han duttar locket.  Det går bra faktiskt. 
 
Jarra och jag tränar vidare på balansen, och jag skymtar mål! Jag känner att det vi nu behöver göra är bara att skaffa oss mer erfarenhet, sen är det färdigt och befäst.. Jag kommer därför snart övergå i att träna på a:et. Vi ska ställa in Ullas A:hinder hos mamma så jag kan träna där ja hon också så klart. Så har vi hela vindern på oss. Jag kommer samtidigt leta på blocket efter ett eget att han hemma sedan. Kontaktfältsträningen är något man hela tiden måste repetera.
Vi har också varit och tränat med Agneta och några från nybro bk en kombination som gick att göras både klurig och fartig och jag är nöjd med mina båda hundar. DOCK fick jag än en gång min påminnelse om att Jarra och jag måste träna på att hon ska vara avslappnad när andra hundar kör. 
Hemma är hon ju lös när Sonic kör men där är skillnad,det har alltid varit så för henne och det stressar henne inte. 
 
 
 
Spårat har vi också så klart. 
SKogsspår har vi börjat med. 
JAg tycker det är svåårt.!! KAn inte minnas riktigt om jag gick precis över den stenen eller vid höger om den eller på vänster osv..
Vi spårade i söndags och jäävlar vilket drag det var i linnan. Så härligt! 5 apporter och gud vet hur många vinklar:P Husse var spårläggare.
En taskig markering blev det här :
 
 
Dumhusse som inte tänkte på att prinsessan måste ligga på plan mark ;)
 
 
Krypträningen går faktiskt riktigt framåt, Jag har tagit tillmig den kritik som sagts dvs lugnare belöning (jag försöker iaf men det är svårt med inlärt beteende även för matte ) och att hon slipper sonics konkurrans så han får vara i sovrummet så länge. Vid 1 minut där tror jag att jag gick för fort. här är en liten film. 
 
http://www.youtube.com/watch?v=Vr7DlMYbpeg&feature=c4-overview&list=UULIBmMBg-srG2ssCDdE5huA
 
 
Jag har nu konstaterat att jag behöver en större matta ;) 
 
I privatlivet är det en del förändringar som sker. Till det bättre. 
Jag har bett valberedningen söka en ny sekriterare. Anledningen till detta är för att jag orkar inte vara sektiterare, aktiv instruktör, sitta i agilitysektor, ha två tävlingshundar utspridda på 4a olika grenar, sambo och hus och jobb. 
Nånstans måste jag sätta ner foten och rå om mig själv. Kroppen sa till för länge sedan och det är dags att lyssna på den helt enkelt. Jag tror det blir bättre för klubben också :)
Det är även en del andra saker som ändras som jag inte kommer tala om i bloggen ännu, 
 
Ha det bra mina vänner :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0