Kurs med mallen, julmarknad och Rallyddebut för lilleman!

Hej mina vänner, allt bra?
Själv vaknar jag i vanlig ordning vid 04,30. Funderar på om man ska väcka sambon så han kan åka till jobbet^^? 
 
I Lördags var vi på kurs med Ulrika och de andra från apell/lägrekursen. OCh det var så där som en kurs ska va, ni vet när man åker därifrån och känner att ens hund är den bästa i världen? PRecis så var det.
 
Hon fick en ganska så intensiv störning i LF där jag bad om både klappar, rop och skratt. Det som tog det sämst var givetvis matte i vanlig ordning. 
Jag måste hitta en bättre "bubbla" för mig och Jarra än min nuvarande. Jag måste lära mig att bara fokucera på oss och det vi gör och skita i de runt omkring.. Träning, träning , träning! :)
 
Hon fick också stadgeträning i form av flera kommenderingar. Välbehövligt ska jag säga er!! Det MÅSTE vi hålla uppe med för att undvika tjuvstarter. 
 
Vi tränade även för första gången med skott. 
Vi började med att vi lekte när dom kom. Hon reagerade inte. Gick vidare till att köra linförighet. Hon tittade mot skottet och sedan förtsatte hon utan att jag behövde ge nytt kommando <3
6 skott blev det totalt och en malle som överhuvudtaget inte brydde sig <3
 
 
 
SEdan fick jag skynda hem då berras föräldrar var hemma och Ulla skulle lämna takboxen. Sen for vi vidare mot kalmar och julmarknaden på kalmar slott där vi mötte upp issa och frida :)
 
 
Mötte Ulla med familj :)
 
Humor?
 
Så gör man husse nöjd..
 
så gör man matte nöjd.. 
 
Därefter tog vi en pizza och åkte hem.
Lite julpyntat blev det också då vi inte har så mkt grejer hemma än. Nästa helg far vi till Ullared och vi kommer nog inhandla en del där. Mkt som behövs till ett helt hus.. 
Nästa större projekt är en ny säng . Då kommer vi placera den gamla sängen i "prisrummet" och det rummet blir då färdigt :) Sen är ju så klart alla andra rum kvar då.. :P
 
Lite bilder. 
'
 
Berra får väl behålla den fula grisen ett tag till.. Den är ju såå viktig :P Jag kan inte fatta varför..
 
Sen for vi mot blekinge på söndagen. Lilleman skulle debutera i rallylydnad.. Behöver jag ens säga huuur nervös jag var?? 
Som jag skrivit förr, Sonic gör vad Sonic känner för.. Vill Sonic inte sitta då sitter inte Sonic.. 
 
Vi lyckades skrapa ihop 71 poäng och därmed kvalificerade resultat <3<3 
När jag berättar detta för mina vänner och syster blir alla så paffa..Jag fattar ingenting, trodde dom inte på oss höhöh ;) Jag trodde ju iofs inte på oss heller, men vi har ändå tränat tre dar i veckan nu de senaste veckorna så ^^ Roligt roligt! :)
 
Mallen gillade som vanligt inte rallyn. Blir stressad när jag inte tar kommadot. Kände vittring av "pappa" från läktaren, försökte leta efter han, lockade henne tillbaka.Men hon tycker inte det är skoj.. Det där daltandet och tjohoandet gör henne bara orolig. Hon vill ha en förare som "leder" mer.  MEnmen. Bättre poäng fick hon än Sonic så klart men det beror inte på att hon prestrerade bättre utan hon har grunderna mer helt enkelt. Kanske får hon starta nästa gång Sonic tävlar också. Får hon godkänt då får hon titeln RLDN. Tror jag.
 
Bilder:
 
 
 
 
 
Issa var cokså med och tävlade och slutade på dom retfulla 69 poäng. Trotts att jag tycker hon jobbade bra med hunden, nya tag!! :)
 
 
 
efter det for vi och handlade lite kolunga och en ny apport till mallen. Sen till Berras föräldrar på lite kaffe och sen hem :)
 
Har haft en kanon helg- Tjoho :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0