Bloggbyte.

Hej mina vänner, Nu har jag beslutat mig för att byta från från bloggplatsen till denna istället, Man kan göra denna lite snyggare sägs det. :) Om någon vill gå tillbaka och titta så har jag lagt in en länk med min gamla blogg.
En kort liten påminnelse om vem jag är och vad jag pysslar med kan nog vara på sin plats :) 
 
Emmelie heter jag, 25 år och nybliven husägare till en enplansvilla utanför lindås, kalmar län. Här bor jag , Sambo och våra två hundar. 
 
Mina favoritsysselsättningar är att träna hund, och att träna andras hundar. 
Jag är instruktör på Emmaboda Bk, sitter också med i styrelsen som sekriterare samt att jag är med i agilitysektorn. 
 
Mina hundar består av ett stycke 6 årig blandras, en väldigt omotvierad sådan. 
Min andra är en 2årig Malle från kenneln Av Centaurus. 
 
Vi pysslar med ganska mycket, Blandrasen tävlar Agilityklass 2,och tränar lite rallylydnad. Hans mål för året är att starta en lydnads 1a, men jag börjar tro att dom kraven är för höga.  Mallen är uppflyttad till lydnadsklass 3 (Men skall ta Lp11 innan vi går vidare)
Jag planerar att starta henne i apellen i höst  och då i spår. Hon tävlar också agility och har en pinne i agilityklass. 
Rallylydnad kör vi för skojs skull. 
Sök tränar vi när vi hinner, det är något hon älskar ja, allt med nosen älskar hon. Även om favoriten är agility och självbelönande för henne.. 
 
 
Menmen. Dags att blogga lite tror jag, är ni intresserad av våran tidigare träning får ni gå tillbaka till min andra blogg :) 
 
I Måndags efter spåret var det instruktörsmöte. Min valpkurs har nu 6 anmälda. Jag överväger att stänga anmälan och dra igång kursen, så det inte blir en allt för sen start. Isabell, min syster kommer gå med som hjälpinstruktör för andra terminen i rad. 
 
När jag satt vid datorn precis innan så kom en krypande geting med en vinge, jag trampade ihjäl den, tänkte inte mer på det. Försen mallen kom in till mig o skummade om munnen. Att jag inte fattade att hon käkat den det är märkligt. Det är den andra getingen hon tuggar denna sommaren, lyckligvis har hon inte visat någon allergisk reaktion. 
 
I tisdags åkte jag o sambo och körde ett apellspår med Jarra, husse gick ut spåret, hon ringade vid första vinkeln, och den andra tog hon super (Trotts att dummatte trodde den gick åt andra hållet.. ) Lyckligtvis litade dummatte på hunden så hon tog det bra, Dock har hon haft sneda markeringar så sistonde, Kanske har jag belönat från samma sida för mycket nu igen. Körde med lina för andra gången och jag måste säga att jag är nöjd. Tog alla apporter, som vanligt :)
 
I onsdags körde vi lite kontaktfältsträning. ibland missar hon att stanna för det går för fort, och är jag för långt bakom så stannar hon innan locket dvs med alla 4a tassar på balansen. 
 
Sonic har blivit riktigt speedad sen vi började att springa med dom 3 dar i veckan,han är ju annars rätt lat till naturen. 
 
 
 
 
Igår var jag även och hämtade mitt pris som vi vunnit i en utlottning här på fb, blev helt paff när jag vann, trodde inte riktigt på det, men kul :) Det var Nybro Zoo som lottade ut det :)
 
 
 
 
På kvällen åkte jag sedan med Erica till Växjö för att titta när hon och isabell tävlade lydnads 1an.
När vi kommer dit skjuts det för fulla muggar, inte kul när Issas samojed Zamba är skotträdd. 
Platsen låg hon, men sen gick det inte bra, Isabell var också påverkad av skotten och kom inte riktigt in i sin "bubbla"
Ingång till plan: 
 
 
 
Idag har jag mestadels tagit det lugnt, körde Jarra i Lydnaden lite då vi tävlar på lördag. Hon gick bra tycker jag, men var lite trött fortfarande efter det hårda passet här om dagen. 
Det enda problem är appoteringen.. Hon har fart ut, långsam in.. Och ibland fart in och ibland lägger hon sig.. 
TEstat det mesta där känner jag, men inte riktigt hittat någ super. Ropar jag hit skyndar hon sig lite men inte så hon kämpar för att komma till mig. 
 
Det var allt för mig idag, Nu sitter jag och väntar på att maten skall smälta lite, sedan ska vi ut o springa. 
Vi utökade till två varv runt elljusspåret sist, så det får vi nog ta idag också :) 
Ha det bra alla :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0