Agilitytävling Ystad

Hej mina vänner, Allt bra?
 
Själv är det ok, igår kväll hände en mystisk sak med min bil 
 
 
 
En myrsvärm invaderade den ;) Otäcka! 
 
 
Idag på morgonen 03,30 var det dags att stiga upp för att bege sig till Ystad. 
Såhär tyckte vovvarna om det.. 
 
Sonic låg hos husse när mallen o matte drack morgon kaffe så han blev inte med på bild. ;) 
 
 
Vidare o hämta Ulla, Cemi o Kito. På vägen stötte vi på dessa icke skygga varelser,.. Cirka 10 st och nog gick de närmare bilden när vi stannade o fotade dom . Bilden är aaaningens dålig. men vildsvin föreställer det i alla fall :)
 
 
 
 
Mallen var först utav mina i agility hopp 1. Hon kör ett nollat lopp, hamnar på en 2a plac med 0,03 sec efter 1an. här är filmen. 
 
 
 
 
I agilityn var det först hopp sen däck sen a. Därefter var det en rak linje in mot en tunnel vi inte skulle ta(ni kommer få se det i filmen sen) Tyvärr var jag så fokucerad på att hon skulle trampa kontaktfält på a:et så jag glömmer styra upp henne, och skickar henne således rakt in i tunneln ;). Man ser/hör tydligt hur hon låst sig på filmen, matte gallskriker ändå drar hon. MEn det var ju mattes fel så :) Alla Kf blev i alla fall tagna och jag känner mig nöjd med även det loppet. :)
 
Sonic i agilityn då, sonic hade bra fart för att vara han, i agilityn missade jag att han inte trampade på Kf på balansen, han blev även lite fundersam på att fortsätta ta den när jag kom en bit ifrån pga att det låg en tunnel under. Vi hade vida svängar, matte var lite efter i sin handling och han tog självständigt slalom. 
 
 
 
I hoppet insåg jag våra begränsningar, som jag tidigare nämt så har sonic inte den grundträningen som min andra hund har. Därför tänkte jag att jag kör en träningstävling istället med fokuc vänsterslalom. 
Banan innehöll mkt brömsningar . Vänsterslalom tog han fint MEN han brukar gå ur sista pinnen, varpå jag hade beslutat mig för att "dra " honom ur sista, och då hamnar jag i fel position inför hindret efter, sonic hoppar då lången snett i stället, och jag blev lite sådär osäker, frågar domaren om jag ska ta om och ja det skulle jag, aldrig varit med om det innan :P Vi kör på och jag var lite för snabb i min handling när han skulle skickas runt hinder och han tar hindret åt fel håll.  Det är ju här grunträningen visar tydliga brister , vilket vi så klart jobbar på. 
 
I vilket fall som så är jag otroligt nöjd med båda mina vovvar, dagen har flytit på bra, varit god stämning och roliga banor. :) Här är filmen
 
 
 
SEdan var det dags att packa ihop och bege oss hemåt :)
 
 
Vi stannade och tog en jätte pizza i Brösarp :)
 
 
 
Stannade även till i Ecohallen och inhandlade lite :)
 
 

 
 
:) ny dörrskylt :)
 
 
Sonic var väldans trött vid dricka pausen på väg hem... Gick inte ens ur bilen trots 2 öppna dörrar.. 
 
 
 
Och med det tackar vi för oss. Imorgon börjar kursen hos Susanne igen, ska bli roligt :):)Ha det bra mina vänner. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Sjögren

Grattis till helgens fina resultat!!

Svar: Tack så mycket :D
emmelie rydell

2013-08-19 @ 07:30:40
URL: http://mittelspitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0